INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA KLAS I-III W
Dodał : GS Data: 2013-02-01 07:54:21 (czytane: 3345)
Program „Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania klas I-III w Gminie Czarnocin” był współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego i stanowił 100% dofinansowania w kwocie 59 526 zł
Z regionu
- INFOLINIA DO SPRAW TRANSPORTU
- Szczepimy się
- Grypa ptaków - komunikat dla hodowców drobiu
- Mieszkańcy Gminy Czarnocin Liczą się dla Polski!
- Ogłoszenie o otwartym i konkurencyjnym naborze kandydatów na rachmistrzów spisowych
- Ogłoszenie o pierwszym przetargu ustnym nieograniczonym na sprzedaż nieruchomości rolnej oznaczonej numerem działki 288 o powierzchni 0,37 ha w obrębie Koryto. Znak:BG.6840.2.1.2020.
- Ogłoszenie o pierwszym przetargu ustnym nieograniczonym na sprzedaż nieruchomości rolnej oznaczonej numerem działki 862/2 o powierzchni 0,30 ha w obrębie Cieszkowy. Znak:BG.6840.2.2.2020.
- Ogłoszenie o pierwszym przetargu ustnym nieograniczonym na sprzedaż nieruchomości rolnej oznaczonej numerem działki 160 o powierzchni 0,7527 ha w obrębie Kolosy. Znak:BG.6840.2.3.2020
- Ogłoszenie o pierwszym przetargu ustnym nieograniczonym na sprzedaż nieruchomości rolnej oznaczonej numerem działki 172 o powierzchni 0,3394 ha w obrębie Kolosy. Znak:BG.6840.2.4.2020.
- Ogłoszenie o pierwszym przetargu ustnym nieograniczonym na sprzedaż nieruchomości rolnej oznaczonej numerem działki 593 o powierzchni 0,2057 ha w obrębie Kolosy. Znak:BG.6840.2.5.2020.
Aktualności
- INFOLINIA DO SPRAW TRANSPORTU
- Szczepimy się
- Grypa ptaków - komunikat dla hodowców drobiu
- Mieszkańcy Gminy Czarnocin Liczą się dla Polski!
- Ogłoszenie o otwartym i konkurencyjnym naborze kandydatów na rachmistrzów spisowych
- Ogłoszenie o pierwszym przetargu ustnym nieograniczonym na sprzedaż nieruchomości rolnej oznaczonej numerem działki 288 o powierzchni 0,37 ha w obrębie Koryto. Znak:BG.6840.2.1.2020.
- Ogłoszenie o pierwszym przetargu ustnym nieograniczonym na sprzedaż nieruchomości rolnej oznaczonej numerem działki 862/2 o powierzchni 0,30 ha w obrębie Cieszkowy. Znak:BG.6840.2.2.2020.
- Ogłoszenie o pierwszym przetargu ustnym nieograniczonym na sprzedaż nieruchomości rolnej oznaczonej numerem działki 160 o powierzchni 0,7527 ha w obrębie Kolosy. Znak:BG.6840.2.3.2020
- Ogłoszenie o pierwszym przetargu ustnym nieograniczonym na sprzedaż nieruchomości rolnej oznaczonej numerem działki 172 o powierzchni 0,3394 ha w obrębie Kolosy. Znak:BG.6840.2.4.2020.
- Ogłoszenie o pierwszym przetargu ustnym nieograniczonym na sprzedaż nieruchomości rolnej oznaczonej numerem działki 593 o powierzchni 0,2057 ha w obrębie Kolosy. Znak:BG.6840.2.5.2020.
Sport
- TURNIEJ O PUCHAR WÓJTA 2013
- Terminarz rozgrywek Ligi
- Rozgrywki o Puchar Wójta
- Mecz piłki nożnej o Puchar Wójta Gminy Czarnocin
- Kolejny sukces młodych sportowców z Kazimierzy Wielkiej.
- Wakacje na pływalni ''Wodny Raj'' w Kazimierzy.
- IV Kazimierski Rajd Samochodów Terenowych. (foto/video).
- Nocny Maraton Tenisa Stołowego.
- Z burmistrzem na przełaj. Ostre bieganie w Skalbmierzu
- Czarnocin mistrzem Powiatowej Ligi Futsalu
Kultura, rozrywka
- Spotkanie wielkanocne - relacja
- Gminny Dzień Kobiet - relacja
- Wyniki konkusu plastycznego 20 lat Państwowej Straży Pożarnej -jak nas widzą, tak nas malują
- Blondynki wolą mężczyzn. - zmiana terminu.
- Spotkanie z podróżnikami w ramach Przystanków Afryki Nowaka
- Seanse filmowe w Kazimierskim Ośrodku Kultury.
- VII Przegląd Twórczości Jacka Kaczmarskiego.
- Recytatorskie laury dla Klaudii
- Kazimierza: Dzień Kultury Żydowskiej w klubie Hades
- Kazimierza: Karnawałowa zabawa z superpromocją książki
Polityka
Działanie projektu polegało na wyrównywaniu szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszeniu różnic w jakości usług edukacyjnych w szkołach tj. Szkole Podstawowej w Czarnocinie i Szkole Podstawowej im. Leona Wójcickiego w Sokolinie. Działania w ramach projektu objęły 97 uczniów ( w tym 48 dziewczynki) i realizowany był w okresie od 1 września 2011 r do 31 stycznia 2013r.
Zadania projektu:
Doposażenie bazy dydaktycznej- zakupiono pomoce dydaktyczne dla kl I-III objętych programem indywidualizacji w roku szkolnym 2011/12 .Doposażenie bazy dydaktycznej w pomoce edukacyjne adekwatne do rozpoznanych potrzeb i związane z prowadzonymi zajęciami. Pozwoliło to na bezstresowe utrwalanie znanych treści i jednoczesne poznawanie nowych. Wykorzystane w pracy ćwiczenia pozwoliły na wczesne rozpoznanie trudności w zakresie spostrzegania wzrokowego, myślenia przyczynowo-skutkowego, dostrzegania różnic i podobieństw, pamięci i uwagi. Różnorodność form ćwiczeń oraz ich zabawowy charakter uatrakcyjniały proces uczenia się. Dawały możliwość pracy we własnym tempie i kontrolowanie jej efektów na tle grupy. Ułatwiały koncentrację uwagi dziecka, rozbudzały zainteresowania ucznia wprowadzonymi treściami.
Zajęcia dydaktyczne odbywały się w 16 grupach po 8 grup w każdej szkole.
Były to zajęcia:
dla dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu 5 grup 4-7 osobowe
dla dzieci z zdobywaniu umiejętności matematycznych 5 grup 4 -7 osobowe
dla dzieci w rozwijaniu zainteresowań matematyczno-przyrodniczych 4 grupy 5-8 osobowe
dla dzieci z wadami postawy 2 grupy 4-8 osobowe
Na początku wdrażania programu zespół nauczycieli realizujących projekt rozpoznał potrzeby, opracował plan działania i dokonał realizacji i monitorowania programu.
W każdej grupie przeprowadzono 60 godzin zajęć. W przeważającej części zajęcia opierały się na aktywności uczniów z wykorzystaniem różnych form i metod pracy. Oprócz 960 godzin zrealizowanych z projektu zachodziła potrzeba zrealizowania dodatkowych godzin nieodpłatnie z art.42 ust.2 pkt.2 Ustawy Karta Nauczyciela w ilości 157godzin dla 16 grup.
Ewaluacja działań w zakresie realizowanego programu przebiegała w kilku etapach:
Diagnoza wstępna- określenie trudności ucznia w zakresie czytania, pisania, liczenia.
Trudności te zostały określone na podstawie:analizy wyników ucznia z poprzedniej klasy,analizy zeszytów ucznia, testów sprawdzających, wypowiedzi ucznia, wyników obserwacji ucznia w czasie pracy. Każdy nauczyciel zapoznał się z opiniami i zaleceniami Poradni Psychologiczno-pedagogicznej badanych dzieci.
Stały monitoring- pomiar osiągnięć ucznia na bieżąco
Diagnoza okresowa- określenie stopnia opanowania czytania, pisania, umiejętności matematyczno-przyrodniczych.
Narzędziami ewaluacji były ankiety nauczycieli, ankiety uczniów, ankiety rodziców, testy sprawdzające, karty pracy uczniów, bezpośrednia obserwacja ucznia. Analiza tych materiałów pozwoliła na porównanie założonych celów z faktycznym stanem wiedzy i umiejętności uczniów.
Uczniowie uczestniczący w wyżej wymienionych zajęciach w zdecydowanej większości poprawili swoje wyniki w nauce, o czym świadczą przeprowadzone testy sprawdzające z poszczególnych zajęć edukacyjnych. Pozytywnym efektem pracy jest wzrost aktywności, wiara we własne możliwości i umiejętności, otwartość na nowe wyzwania, umiejętność współpracy w grupie.
Stosowanie przez nauczycieli wzmocnień pozytywnych, pochwał motywowały uczniów do wytrwałej pracy .
Zajęcia w rozwijaniu zainteresowań matematyczno-przyrodniczych sprawiły, że dzieci przekonały się o ważności i celowości pracy zespołowej jak również umocniły wiarę we własne siły. Ugruntowały i rozszerzyły ich wiedzę poprzez różnego rodzaju ćwiczenia, jak też zadania praktyczne. Efekty dodatkowych zajęć sprawiły, że dzieci te wyróżniają się wiedzą na tle klasy, co znalazło odzwierciedlenie między innymi w sprawdzianach kompetencji uczniów klasy II i III.
Realizując treści programowe uwzględniono potrzeby uczniów, zapewniono im poczucie bezpieczeństwa i pełną opiekę wychowawczą. Dzięki pracy dzieci i nauczycieli prowadzących zajęcia należy stwierdzić, że zrealizowany projekt był trafionym przedsięwzięciem, który już dziś zaowocował lepszymi wynikami w nauce a w przyszłości przyniesie wiele korzyści zarówno uczniom, jak i ich rodzicom
Projekt w części merytorycznej został przygotowany przez Elżbietę Bielecką i Jana Fortunę
Koordynator projektu: Józefa Durbacz